Bewegend leren - Werkwoorden

 Wil jij jouw leerlingen op een bewegend manier werkwoorden leren?

Merk jij ook dat sommige leerlingen werkwoordvervoeging niet onder de knie krijgt?



Je ziet dat je leerling van slag raakt bij het maken van de werkwoorden. 
Soms zelfs zo onzeker dat het liever niet naar school wil. Op school krijgt je kind buikpijn of hoofdpijn. Thuis hoor je dan hoe stom die verhaalsommen zijn. 'Rekenen is saai!' Maar je merkt ook dat de resultaten van de CITO bij rekenen lager zijn dan bij de methode toetsen. Thuis help je je kind zo goed mogelijk, maar je weet even niet meer op welke wijze je je kind het beste kan helpen. Je baalt er van dat er telkens ruzie is bij het maken van het huiswerk.  Je kind wordt faalangstig.


Maar straks:

Wanneer je kind weet op welke manier hij het beste de verhaalsommen kan maken, zal je merken dat hij ook weer met meer plezier naar school gaat. Hij heeft weer meer zin in rekenen. Je merkt ook dat hij minder gestrest is. Thuis vertelt hij hoe goed het gaat met de verhaalsommen. Hij zit beter in zijn vel en thuis is er minder stress.

Waarom lukt het nu nog niet?

Je kind heeft nog niet een totaalbeeld van wat er allemaal van hem gevraagd wordt. Hij mist op dit moment nog een duidelijke structuur om de verhaalsommen aan te pakken. Alles wat hij leest is belangrijk of interessant en ja waar moet je dan naar kijken om de som er uit kunnen halen.

Hoe zou het zijn wanneer de problemen er niet waren?

Je kind zit goed in zijn vel. Rekenen is geen probleem. 

  • Je kind leest de verhaalsommen en pakt het stappenplan. Aan de hand van de stappen gaat hij aan de slag en schrijft alles op wat belangrijk is. Hij lost de som op en checkt voor zichzelf of hij het goed heeft gedaan. Yes! Thuis vertelt hij enthousiast dat hij weer verhaalsommen had en dat het gelukt is. Je voelt je trots op je kind. Samen praten jullie nog even over school.

De sfeer in huis is prettig.

  • Daar je kind geen problemen meer heeft met de verhaalsommen , hoeft hij ook minder hiermee te oefenen thuis. De strijd bij het maken van het extra werk is er niet. Er is hierdoor meer tijd van samen zijn, een spelletje of gewoon lekker even bij elkaar zitten.

Van 'Help redactiesommen!' naar 'Yes redactiesommen!'

Hoe fijn is het wanneer je kind de verhaalsommen in de klas kan maken. Door de training heeft je kind in alle rust kunnen oefenen op een moment dat het jullie uit komt. Samen kun je kijken welk werkblad het beste bij je kind past. Het is ook goed toe te passen in de klas, zonder te veel af te wijken van de manier van uitrekenen. Hierdoor raakt je kind niet in paniek wanneer ze tijdens de CITO verhaalsommen moet maken. Ze weet wat ze moet doen en ze kan de kennis van de training toepassen. 

Wat gaat de training opleveren?

  • Zelfstandigheid bij het lezen en maken van de verhaalsommen
  • Geen stress bij het maken van de verhaalsommen
  • Begrip waarom je afgeleid wordt van een plaatje of de inhoud van de tekst
  • Een vrolijk kind in huis
  • Succeservaring bij het maken van de verhaalsommen

Hoe fijn is het wanneer je je kind ziet opbloeien. Verhaalsommen zijn niet meer eng en je kind gaat ze niet meer uit de weg. Door het stappenplan en de verwerkingsbladen heeft je kind een houvast.

"

Door gebruik te maken van de gekleurde stiften, ziet mijn kind meteen wat belangrijk is voor de oplossing van de som. We zien nu dat ze veel sneller de hoofdzaken van de bijzaken kan onderscheiden.


moeder van een dochter uit groep 4

Wat leer je tijdens deze training?

              Module 1

Om te rekenen gebruiken we onze hersenen. Daarom kijken we even naar de onderdelen van de hersenen en naar beide hersenhelften.

- 2 lessen


Module 2


Waaraan herken je een verhaalsom ? Wat is het verschil tussen kale sommen en verhaalsommen.

- 1 les



              Module 3


Getallen kunnen geschreven worden in cijfers, maar ook in taal. In een verhaal staan vaak belangrijke woorden die je nodig hebt om de som te kunnen oplossen.

- 2 lessen


              Module 4


Je krijgt een stappenplan om de verhaalsommen op te lossen. Met behulp van twee verschillende verwerkingsbladen maken we samen sommen uit groep 3 t/m groep 8.

- 5 lessen

Wie ben ik?

Mijn naam is Gabrielle Alberink en ik heb een succesvolle praktijk voor leerlingbegeleiding, reflexintegratie en oog- en oorscreening.

De afgelopen jaren heb ik veel kinderen mogen begeleiden die op school de informatie  net niet helemaal meekrijgen. Door op maat te werken kunnen we via verschillende invalshoeken aan de slag. Hierdoor krijgen kinderen weer meer plezier in het leren, hebben ze meer energie om de les te volgen op school. 

Ik gun echter meer kinderen deze succeservaringen, daarom heb ik een aantal van mijn trainingen omgezet in online. Zodat ik jou en je kind ook kan helpen.

Thuis heb je alle tijd om de korte filmpjes en opdrachten in je eigen tijd rustig te bekijken en te maken. Ook kun je het filmpje nog even terugkijken, zodat de kennis beter beklijft.


De informatie over de hersenen was heel herkenbaar voor mijn zoon. "Dat ben ik!", riep hij bij de tweede les. "Ik maak ook beelden en filmpjes in mijn hoofd." We hebben hierna nog meer gelezen over beelddenken. 


Moeder van een zoon uit groep 4

Basis

Je werkt graag op een eigen gekozen moment van de dag!

147,50

  • Startdatum: ieder moment mogelijk
  • In 4 modules leer je hoe je verhaalsommen het beste kunt aanpakken.
  • Downloads met werkbladen  en oefen materiaal.
  • Video's met uitleg
Op maat

Je wilt graag naast de training , extra begeleiding om een zo goed mogelijk resultaat  te bereiken

247.50

  • Startdatum: ieder moment mogelijk
  • In 4 modules leer je hoe je verhaalsommen het beste kunt aanpakken.
  • Downloads met werkbladen  en oefenmateriaal
  • Video's met uitleg.
  • 3 x 45 minuten coaching via Zoom
  • Extra oefenstof op het niveau van je kind

Wat houd je nu nog tegen?


Misschien hoor je nu het stemmetje 'Is dit wel iets voor hem?'of "Misschien moet ik gewoon nog even geduld hebben, het komt vanzelf wel." Je staat hier niet alleen. Veel kinderen lopen hier tegenaan. Kijk hoe je kind zich voelt. Kun je er zelf iets aan doen? Prima! Wordt het op school hiermee geholpen? Prima! Zo niet, dan kan jij je kind helpen door te beginnen met deze training. Gun je kind om overzicht te krijgen over die verhaalsommen. Hier heeft hij zijn hele leven plezier van.

Twijfel je of deze online training iets is voor je kind, neem gerust contact met mij op via gabrielle@inbalanslerenonline.nl . Dan kijken we daar samen even na.

Denk je nu...

Is dit niet veel te moeilijk voor mij?

Wat heb ik nodig om online mee te doen?

Hoeveel tijd zal ik kwijt zijn aan deze online training?

Basis

Je werkt graag op een eigen gekozen moment van de dag!

147,50

  • Startdatum: ieder moment mogelijk
  • In 4 modules leer je hoe je verhaalsommen het beste kunt aanpakken.
  • Downloads met werkbladen  en oefen materiaal.
  • Video's met uitleg
Op maat

Je wilt graag naast de training , extra begeleiding om een zo goed mogelijk resultaat  te bereiken

247.50

  • Startdatum: ieder moment mogelijk
  • In 4 modules leer je hoe je verhaalsommen het beste kunt aanpakken.
  • Downloads met werkbladen  en oefenmateriaal
  • Video's met uitleg.
  • 3 x 45 minuten coaching via Zoom
  • Extra oefenstof op het niveau van je kind
>